Dotaz: kryty palivových nádrží prvních Spitfirů s motory Merlin řad 60

Discussions about aircraft
Tom
Příspěvky: 19
Registrován: 11 dub 2012, 09:10

Dotaz: kryty palivových nádrží prvních Spitfirů s motory Merlin řad 60

Příspěvek od Tom » 31 bře 2018, 07:42

Ahoj,
už před časem jsem si všiml na fotografiích některých prvních Spitfirů s Merliny 61 odlišného krytu palivové nádrže s šikmou hranou směrem k motoru, podobného jako u pozdějších čtrnáctek. Např. Spitfire IX AB505, AB197, pravděpodobně AB196 a Spitfire VII AB450, BS142. Jedná se o řešení původně přebrané od Spitfiru III a spojené se zesílením konvertovaných draku pro nové motory? Zatím jsem nenašel na toto téma žádnou zmínku, ví někdo?
Díky, Tom.

Tom
Příspěvky: 19
Registrován: 11 dub 2012, 09:10

Re: Dotaz: kryty palivových nádrží prvních Spitfirů s motory Merlin řad 60

Příspěvek od Tom » 21 srp 2018, 10:39

Teď na to s odstupem doby koukám a dotaz není položen právě vhodně :( , samozřejmě se jedná o první zástavby zmíněných motorů, ale spíš by mě zajímalo, kolik strojů bylo s těmito kryty postaveno a "vypuštěno do služby", protože zřejmě z technologických důvodů se kryt asi velmi rychle začal vyrábět ve všeobecně známé podobě. K tomu jsem nenašel žádnou zmínku. :?

Odpovědět Předchozí témaNásledující téma

Zpět na „Diskuse o letadlech“